- داشتن یک رژیم غذایی که حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب ضروری غیر اشباع باشد این اسیدهای چرب در :کره بادام زمینی،روغنFlax Seed خوراکی(روغن بذرک یا تخم کتان)،روغن زیتون،ماهی آزاد و روغن کانولا وجود دارد. 2-مصرف سبزیجاتی مثل:بروکلی،گل کلم،برگ تربچه،شلغم . 3- اجتناب از مصرف بیش از اندازه پروتئین بخصوص پروتئین سویا. 4- مصرف مواد غذایی که سرشار از روی، منیزیم و ویتامین ب6 باشدمثل:بادام زمینی،بادام هندی،فندق ، جگر گوسفند ،تخم مرغ و... 5-اجتناب از مصرف الکل 6-برخی اوقات نیز با استفاده از هورمونهای صناعی باعث افزایش تستوسترون میگردند که آمپولهای تستوسترون و هورمونLH (نوعی هورمون که از غده هیپوفیز در مغز ترشح شده و باعث افزایش تولید تستوسترون میگردد) از این دسته هستند. 7- انجام برخی حرکات ورزشی بخصوص حرکاتی که چند مفصل را درگیر میکند مثل:اسکوات و پرس سینه( در افرادی که body building کار میکنند) نیز باعث افزایش این هورمون میگردد. 7-داشتن یک خواب منظم و کافی نیز یه این امر کمک میکند. 8- استفاده از دارچین،خارخاسک،زعفران و زنجبیل نیز مفید است. ........................................................و... سیر زرده ی تخم مرغ

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱:٥٠ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/۱٢/۱٦