چیزهائی که باید راجع به ‏PMS ‎‏ بدانیم‏
در محافظه کارترین نگرش ، یکنفر از دو زنی که در دوره قاعدگی ماهانه قرار دارد در هرماه از سندروم پیش قاعدگی ‏‎(PMS)‎خفیف یا شدید رنج می برد.محققان دریافتند که کلسیم که بطور طبیعی در شیر وجود دارد علائم و نشانگان فیزیکی ‏و روحی ‏PMS‏ را به نصف کاهش می دهد .مطالعات اخیر نشان می دهد روابط بیش از 70 در صد زوجها تا حدی از ‏PMS‏ تاثیر می پذیرد . پس می بینید که ‏PMS ‎‏ تقریبا" همه را تحت تاثیر قرار می دهد حتی مردان .بعضی از انواع غذاها ‏وداروها می تواند باعث شروع وتشدید ‏PMS‏ شود که شامل شکر، کافئین،الکل، نمک و سیگار می باشد.گر چه مواد غذایی ‏سرشار از کلسیم وپرتئین و مخصوصا" شیرو فرآورده های لبنی ثابت شده است که در بهبود وکاهش علائم ‏PMS‏ بسیار ‏موءثر بوده اند.دریک مطالعه زنان دارای رژیم غذایی پر کلسیم آزردگی خاطر و احساس غم وافسردگی کمتری را از خود ‏بروز داده اند بعلاوه دردهای شدید کمر، تورم وانقباضات عضله ای در این زنان کمتر بوده است.‏

/ 0 نظر / 15 بازدید