ورزش در دوران سالمندی
همچنان که بارها گفته شده است ورزش در تمامی سنین به عنوان
یک عامل جلوگیری کننده از بیماری ها
به شمار می رود. فعالیت فیزیکی
مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان روده بزرگ را کاهش داده، موجب استحکام استخوان ها شده و به عنوان یک عامل بازدارنده از پیر شدن زودهنگام سلول های پوست نقش موثری در حفظ زیبایی و نشاط پوست ایفا می کند. ورزش همچنین به دلیل افزایش هورمون آندورفین که احساس خوشایند بودن را در انسان ایجاد می کند به آرامش و کاهش اضطراب کمک کرده و از افسردگی دوران پیری جلوگیری می کند. پیاده روی یکی از ساده ترین و مناسب ترین ورزش ها در دوران پیری است. بهتر است پیاده روی در دو نوبت صبح و عصر و هر بار 30 دقیقه یا سه مرتبه در مدت زمان 10 دقیقه ای انجام گیرد

/ 0 نظر / 6 بازدید